De docent is een reflecterende en onderzoekende professional.
1.3.1) De docent toont aan op methodische wijze ICT-gebruik te analyseren om zo systematisch verbeterpunten in zijn lespraktijk toe te passen en te beoordelen op effectiviteit.
Mijn eigen ICT-portfolio is hier het voorbeeld van.
1.3.2) De docent toont aan dat hij zoekt naar (interdisciplinaire) samenwerking met collega’s die in een vergelijkbare situatie rondom ICT en onderwijs verkeren.
Op dit moment zijn de sectie Engels (lees ikzelf) en de sectie Duits (lees: de enige docent die Duits geeft) nog twee losse eilandjes. We willen voor volgend jaar kijken of we hier een sectie Moderne Vreemde Talen van kunnen maken, waarin de werkwijze voor het doceren van de talen daar waar mogelijk op elkaar afgestemd wordt. Hierbij denken we ook aan het inzetten van ICT bij onze lessen. Zo bevalt ons het idee van SeeSaw wel. Dit is een site/methode waarop leerlingen opdrachten kunnen indienen. Het gaat ons hierbij dan vooral om het indienen van spreekopdrachten, waaronder we dan gelijk feedback kunnen geven. Verder zijn we er binnen ons team nog niet zo goed uit hoe we ICT meer en beter kunnen inzetten. Het idee om VO-content in te zetten is besproken, maar de meningen zijn nog verdeeld. Dit komt deels omdat dit een betaald onderdeel is en we nog te weinig weten over het nut ervan voor onze leerlingen.
Maak jouw eigen website met JouwWeb